Sunday 17 September 2017

Stock Options W2 Programma D


wiki Come Completare una Schedule D Modulo Internal Revenue Service (IRS) Modulo 8949 e Schedule D sono la sezione plusvalenze e le minusvalenze del modulo 1040. Schedule D viene utilizzato per calcolare e riportare la vendita o lo scambio di un bene capitale. Per iniziare, è necessario compilare il modulo 8949. Questo modulo consente di totale del tuo guadagni e le perdite per i vari investimenti e le disponibilità ottenuti durante l'anno. Sul modulo Schedule D, si utilizzerà questi valori per capire se si ha un lossgain netto per l'anno in termini di investimenti a breve e lungo termine. Passi Modifica parte uno dei tre: Compilazione del modulo 8949 Modifica separata breve utili e le perdite a lungo termine termine e. Questo è principalmente quello che stai monitoraggio nel modulo 8949 e Schedule D. vostri guadagni e le perdite sono, sulla base di capitale fisso. beni capitali sono tutto quello che il proprietario che può fare o perdere soldi durante tutto l'anno. Essi includono cose come la vostra casa, auto, opere d'arte, e da collezione. Essi comprendono anche le attività di investimento come azioni, obbligazioni e alcune proprietà. 1 2 La prima sezione del modulo 8949 include i tuoi guadagni a breve termine e le perdite. Questi includono eventuali attività youve acquistati e venduti all'interno di un singolo periodo di dodici mesi. Per esempio, diciamo che hai comprato 8 scorte nella società Nestle nel mese di aprile del 2015. Hai venduto questi titoli nel mese di ottobre del 2015. Questo potrebbe essere considerato un guadagno a breve termine o la perdita. La seconda sezione del Modulo 8949 copre gli utili e le perdite a lungo termine. Si tratta di attività youve persistono per più di un anno. Ad esempio, se youve di proprietà delle scorte in GM per 5 anni, si dovrebbe registrare gli utili e le perdite realizzate da tali stock nella seconda parte del modulo 8949. Passare attraverso tutte le risorse di capitale. Fate una lista di tutte le attività cedute nel corso dell'esercizio di deposito, di determinare il periodo di detenzione per la differenza tra le date di vendita e di acquisto, e separare in categorie a breve e lungo termine. Questo semplificherà il processo quando si inizia a compilare i moduli fiscali. Raccogliere i dettagli specifici di ciascun bene capitale. Questi dettagli sono importanti per calcolare se si ha un guadagno netto o la perdita per un anno. Prima ancora di iniziare la compilazione di form 8949, raccogliere queste informazioni. Avendo prima del tempo renderà il processo di andare più liscia. 3 È necessario conoscere la data in cui ciascun bene è stato acquistato o acquisito, così come il prezzo. Se hai venduto un bene, è necessario conoscere la data in cui è stato venduto. Si dovrebbe anche includere il prezzo per il quale è stato venduto il bene. Determinare la base di costo dei vostri beni. Questo è l'importo pagato per l'attività, così come tutte le altre spese associate con l'attività. Prendete il vostro tempo qui. Mentre la determinazione base dei costi può sembrare semplice, ci sono alcuni calcoli che vanno in questo processo, in particolare quando gli stock sono aumentati o diminuiti in valore. 4 Nel caso in cui hai ricevuto queste azioni come un dono, si darebbe la base dei costi in base al loro valore originale. Anche se non hai pagato quel valore, può ancora influenzare quello che sarà tassati nel corso dell'anno a venire. La base per beni ricevuti in dono è la base dei donatori rettificato per somma versata in imposta sulle donazioni. Fare riferimento alla pubblicazione IRS 551 per ulteriori informazioni. Altri fattori possono influire sulla base dei costi. Se le vostre azioni apprezzati in valore, e poi li vendono, si avrebbe bisogno di capire quanto di questa vendita è soggetta a tasse. Si avrebbe bisogno di stabilire la nuova base di costo. Ad esempio, le quote rosa per 15share quando hai venduto, dandovi 15.000. L'extra di 5.000 possono essere soggetti a una imposta sulle plusvalenze. Ci sarà una base di costo diverso e di detenzione dei beni ricevuti per eredità. Fare riferimento alla pubblicazione IRS 550 per ulteriori informazioni. Compila sezioni lungo e breve termine su modulo 8949. Si utilizzerà le informazioni qui raccolte. Per ogni risorsa, si darà il nome del bene, o la società associata con le azioni o obbligazioni. Sarà inoltre messo in acquisto e in vendita le date, il prezzo di acquisto, il prezzo di vendita, e la base dei costi. 5 Ricordate, gli utili e le perdite lungo termine ea breve termine, sono diversi. Modulo 8949 include diverse sezioni per le attività lungo e breve termine. Assicurarsi che si sta riempiendo in sezioni di destra, come si completa Modulo 8949. calcolare il totale utili e le perdite totali per ogni risorsa. Alla fine, questo vi aiuterà a determinare se si ha un guadagno netto o la perdita netta dell'esercizio. Passare attraverso ogni risorsa sia sul breve termine e lungo termine gainslosses sezioni. Capire se ogni attività ha determinato un utile o una perdita di esercizio. 6 Se avete raccolto tutte le informazioni prima del tempo, le cose dovrebbero essere semplici da qui. Hai semplicemente bisogno di sottrarre i costi connessi con l'attività dai soldi guadagnati dal bene. Lavorare lentamente e usare una calcolatrice. Controllare le risposte più volte. Si vuole assicurarsi che i numeri sono precisi quando compilando le tasse. Scrivi i totali dalla forma 8949 in programma D. In Schedule D, si dovrà compilare una sezione per i guadagni a lungo termine e le perdite a breve termine e. Qui, essere youll trasferire il gainloss totale per ogni attività che si determinata durante la compilazione modulo 8949. In entrambi sezione 1 e 2, le prime linee in programma D considerano i valori dal modulo 8949. 7 Come con Forma 8949, assicurarsi che sei iscritto a la sezione corretta. gainslosses breve termine devono essere nella sezione breve termine, mentre gainslosses lungo termine devono essere nella sezione di lunga durata. Ricalcolare i totali, come si va. Si desidera assicurarsi che tutti i personaggi partita. Fare riferimento al modulo 1099 B se avete bisogno. Questo è di solito una panoramica delle transazioni di magazzino per l'anno. Il 1099-B è completata dalla società finanziaria anziché dal contribuente. Le informazioni 1099-B dovrebbe essere già stato separato da in breve e lungo termine, documentata, e ammontano a quando la compilazione di modulo 8949. Si può quindi essere utilizzato un punto di riferimento in caso di necessità. 8 modulo 1099 B avrà i dettagli delle transazioni che sono importanti per gli utili e le perdite legate agli investimenti azionari. Schedule D chiederà totali dal modulo 1099 B diverse volte. Trattare con la linea 4. La linea 4 vuole sapere quanti utili o le perdite youve aveva relative a circostanze specifiche. I seguenti sono lossesgains si sarebbe elencare sulla linea 4: reddito rata dalle vendite, sinistro o furto, transazione con le stock option, o lo scambio di attività o investimenti immobiliari. Contare il numero di perdite o guadagni che avete avuto a causa di queste circostanze e scrivere quel numero in linea 4. 9 Se non si dispone di eventuali utili o perdite a causa di queste circostanze, scrivere 0. Compilare Linea 5 e Linea 6, se necessario. Queste linee potrebbero non essere rilevanti per la vostra situazione, ma se sono è necessario compilare fuori. Questi sono gainslosses non registrati in forma 8949 che è necessario riferire al IRS. 10 Linea 5 si occupa di utili e perdite da tutti gli esercizi commerciali si è proprietari. Questo include le società di S, tenute, e si fida. Youll essere chiesto di riportare i gainslosses totali per l'anno. Se non si possiede tutti gli esercizi commerciali, non vi è alcuna necessità di compilare parte 5. Si riferiscono a tipi specifici di enti finanziari, le modalità generalmente passanti che non sono depositate come Allegato C profitti e perdite da un business. Line 6 include qualsiasi riporto perdita di capitale a breve termine. Si tratta di minusvalenze guadagnati durante l'anno precedente, che, per qualsiasi motivo, non si poteva riferire in quegli anni le tasse. esistono riporti perché solo una certa quantità di perdite di capitale a breve termine può essere utilizzato per compensare i redditi percepiti in un determinato periodo di imposta. Il resto sono tenuti come riporti per gli anni futuri. 11 Trova il guadagno netto a breve termine (o la perdita) d'esercizio. Nella parte 1, sei a lavorare con gli utili o le perdite a breve termine. È sufficiente aggiungere i valori copiati dal modulo 8949 qui, così come tutti i valori aggiunti alla linea 5 o 6. Linea 12 È necessario immettere il valore totale che si trova in linea 7. Questo valore sarà positivo o negativo. Esso rappresenta il guadagno o la perdita netta beni di proprietà un anno o meno. L'IRS utilizzerà queste informazioni per determinare come tassare i vostri beni. Utilizzare lo stesso processo per la Parte 2. Parte 2 riguarda guadagni a lungo termine e le perdite. Come con la Parte 1, si dovrebbe sommare i totali dal modulo 8949. È inoltre necessario compilare alcune linee specifiche associate alla parte 2, e totale di tutti i valori per trovare il tuo gainloss totale per l'anno in materia di investimenti a lungo termine. 13 Nella parte 2, Linea 12 dovrebbe includere gli utili e le perdite da parte delle imprese. La sua le stesse informazioni immesse in Linea 5, solo associata a investimenti a lungo termine. Qualsiasi riporto capitale sarebbe entrato in Linea 14. Si scrive il totale complessivo in linea 15. Questo è il vostro gainloss netto di esercizio per quanto riguarda investimenti a lungo termine. Procedere alla parte 3. Parte 3 dell'Allegato D è la sintesi del documento. Inizia sommando i totali da linee 7 e 15. Posizionare la somma sulla linea 16, che rappresenta il guadagno o la perdita totale. Se avete sperimentato una perdita (la vostra somma sulla linea 16 è inferiore a zero), e meno di 1.500, se il deposito come singolo o 3.000 se il deposito di deposito come sposato congiuntamente, immettere la perdita sulla linea 22. Se la vostra perdita è maggiore di queste figure, inserire la cifra invece (1.500 o 3.000 al posto del tuo perdita). Se avete avuto nessun guadagno o perdita, immettere 0 sulle linee 16 e 21. Se si è verificato un aumento di capitale (la linea 16 in totale è sopra lo zero), passare alla riga 17. Se si sceglie Sì on line 17, va a 18. Relazione utili derivanti dalla vendita di beni ammortizzato sulla linea 19, se applicabile. 14 Parte terza di tre: evitare errori Modifica Imparare le situazioni in cui non è necessario Modulo 8949. In alcune situazioni, non è necessario compilare il modulo 8949. Prima di perdere tempo compilando il modulo, vedere se sei suppone di saltare quella forma quest'anno. 15 In generale, l'uso della Forma 8949 si basa sul numero di transazioni segnalate e ha lo scopo di ridurre al minimo il lavoro di ufficio attraverso l'organizzazione di informazioni altrimenti non organizzati. Se si dispone di un foglio di carta separato avete fatto voi, dettagliando le transazioni, è possibile includere che, fintanto che la sua adeguatamente organizzato. Questo aiuterebbe se avete registrato le cose come le date di vendita, l'acquisto, e così via utilizzando carta straccia. Ti farebbe risparmiare il tempo di copia verso il basso informazioni. Se hai ricevuto da 1099-B, potrebbe non essere necessario Modulo 8949. Leggere le istruzioni scritte sul modulo 1099-B. Assicurarsi che i dati della Tabella D e Form 8949 partita. Non si vuole sbagliare quando si tratta di tasse. Un piccolo errore di calcolo potrebbe ritardare le tasse e le eventuali rimborsi ricevuti. 16 ricalcolare il numero di molte volte. Guardare attraverso Schedule D e Form 8949 per assicurarsi che le figure abbinate. Un semplice errore di battitura può impostare indietro qui. Consideriamo l'assunzione di un contabile. Schedule D può essere molto confusa, soprattutto se non si fa in genere le proprie tasse. Se siete alle prese per completare le informazioni, entrare in contatto con un contabile. Non si vuole fare un errore sul modulo Schedule D. È inoltre possibile utilizzare un programma di tassa come TurboTax o TaxAct per aiutarvi nella vostra preparazione. In questo modo si richiede più lavoro da voi, ma sarà più conveniente rispetto all'utilizzo di un contabile. Prenditi una pausa se si sente frustrato. Youre più propensi a fare un errore se ti senti stressato o frustrato. Nel caso in cui si inizia a sentirsi sopraffatti, fare una pausa. Si tornerà alla situazione ricaricata e rivitalizzata. 17 Vai a fare una breve passeggiata. Guardare un film. Prendere 15 minuti per leggere un libro o chiacchierare con un amico in linea. Se stai ricevendo particolarmente frustrato, si consiglia di impostare le forme da parte per la notte. È possibile tornare a loro al mattino con occhi nuovi. Essi possono avere più senso per voi dopo alcuni distance. Consultants: W-2, 1099 o Corp-to-Corp Inserito da Linda Coleman il Mer, 2006-05-31 21:16. Fare una rapida ricerca su Google e youll trovare migliaia di pagine con le persone che cercano di capire come rispondere a questa domanda: ho un nuovo concerto di consulenza, dovrei andare W-2, 1099, Corp-to-Corp Questo sembra essere il 64.000 domanda per i consulenti e collaboratori esterni. Allora, qual è la risposta Ive disposto la risposta in tre modi: Ogni fornirà più dettagli rispetto al precedente. Ill anche fornire esempi di scenari in modo da poter vedere l'impatto finanziario di ogni tipo di organizzazione aziendale. Caveat: Ive ha cercato di essere il più completo possibile. Tuttavia, per motivi di chiarezza Ive ha dovuto fare alcune semplificazioni piuttosto ampia. Questo documento cerca di presentare le questioni fondamentali da considerare in modo equilibrato. Ricordate informazione non è un consiglio. Consultarsi con il proprio commercialista o professionista fiscale se si vuole garanzie professionali circa le informazioni presentate qui, e la tua interpretazione di esso, è appropriato per la vostra situazione particolare. La risposta molto breve assicurarsi di considerare voi propria personalità, però, nove volte su dieci è economicamente più vantaggioso per andare Corp-to-Corp, a condizione di: organizzare come una S-Corp e si effettua tutte le limature e depositi fiscali puntuale. assumere qualche aiuto per gestire tutte le tasse e le altre Administrivia. La maggior parte delle persone troveranno la gestione delle buste paga, tasse e limature schiacciante. Si dovrà probabilmente spendere meno per l'aiuto di quanto si farebbe su interessi e sanzioni, se le cose vanno male. La risposta breve Il più grande fattore che dovrebbe avere un impatto vostra decisione è la propria personalità. Le tre opzioni (W-2, 1099, e Corp-to-Corp) variano in complessità con W-2 di essere il più semplice e configurare il proprio società il più complicato. È necessario valutare i compromessi di ogni approccio e scegliere quello che si adatta al vostro stile di vita migliore. Perché alla fine i soldi si salva sulle imposte solito sembrano vale la pena quando si inizia a tirare fuori i capelli, o ciò che resta di esso. ) Sulla base della sua personalità, qui ci sono tre opzioni: Sei un procrastinater Considerate W-2 Se siete il tipo di persona che assolutamente odia tempo di imposta, procrastina fino al 10 il 15 aprile, e si preferisce ottenere un canale radicolare di compilare un modulo di governo, si dovrebbe considerare W-2. L'utente non può trovare il risparmio fiscale in più vale la pena il mal di testa. Sei dettagliata-oriented Considerare Corp-to-Corp D'altra parte, se si bilancia le sue dichiarazioni di controllo e delle carte di credito al centesimo ogni mese, si ottiene sempre le dichiarazioni dei redditi in anticipo o, idealmente, avere un po 'di fondo di contabilità, la creazione di e mantenere la vostra società potrebbe non essere un grosso problema. Vi piace sfidare l'autorità Scegli 1.099 a proprio rischio Se non sei facilmente intimidire e l'idea di assumere l'IRS ottiene il vostro succhi di frutta che scorre in senso buono, si potrebbe prendere in considerazione l'opzione 1099 (AKA lavoratori autonomi). Ma ci sono alcuni aspetti negativi di essere autonomi che probabilmente portano a scegliere una delle altre due opzioni: come il vostro ritorno è più in grado di attirare l'occhio del IRS di tutti gli altri qui discussi. L'altra opzione: Regolare Lavoratore dipendente Ricordati di prendere in considerazione di essere un dipendente regolare invece di un consulente. Si dovrà probabilmente pagare di più in tasse, ma si otterrà benefici sostanzialmente migliore. Con 46 milioni di americani non assicurati e tassi di risparmio abissali, i vantaggi dei pacchetti di prestazioni offerti dalla maggior parte dei datori di lavoro non dovrebbe essere ignorato. La risposta lunga Ora si mettono per i dettagli essenziali. Ive ha suddiviso questa sezione ulteriormente verso il basso e ben discutere le questioni faccia youll per ciascuno dei nostri tre opzioni. Ricordatevi di dare un'occhiata i confronti per vedere come i dettagli specifici impatto i compromessi si devono fare nel venire alla vostra decisione. Per prima cosa: Sei davvero un imprenditore indipendente e perché questa materia dipendenti hanno diritto a certa posizione legale e benefici che non sono disponibili a imprenditori indipendenti. Inoltre, i datori di lavoro sono tenuti a pagare alcune imposte sui salari dei dipendenti. La distinzione di contraente indipendente o dipendente potrebbe non importa a voi ora, ma è probabile che importa molto al vostro cliente e l'IRS. Può anche importa a voi in seguito, se l'IRS in seguito regole che tu fossi un dipendente e non consente lo stato di imprenditore indipendente. Il vostro cliente sarà probabilmente prendere decisioni basate su questa distinzione e che spetta a capire la distinzione per evitare di rimanere bloccati tra il client e l'IRS in seguito. La regola generale è che un individuo è un imprenditore indipendente se l'organizzazione per la quale vengono eseguiti i servizi ha il diritto di controllare o dirigere solo il risultato del lavoro, e non ciò che verrà fatto e come sarà fatto o metodo di realizzazione il risultato. Tuttavia, se un individuo è un dipendente o un imprenditore indipendente, dipende dalle circostanze di ciascun caso. Come indicato in IRS Pubblicazione 1779: appaltatore indipendente o dipendente. i giudici hanno stabilito che vi sono tre categorie di fatti che sono rilevanti per determinare lo stato di lavoro: controllo comportamentale: Questi fatti mostrano che vi è un diritto da parte del business per dirigere o controllare come il lavoro deve essere fatto. Un lavoratore è un dipendente quando l'azienda ha il diritto di dirigere e controllare il lavoratore. L'azienda non ha bisogno di realmente dirigere o controllare il modo in cui il lavoro è fatto fintanto che ha il diritto di dirigere e controllare il lavoro. Controllo finanziario: Questi fatti dimostrano l'esistenza di un diritto di dirigere la parte commerciale del lavoro. Per esempio, se si dispone di un investimento significativo nel vostro lavoro e le spese non sono rimborsate, si può essere un imprenditore indipendente. Se si riesce a realizzare un profitto o subire una perdita si può essere un imprenditore indipendente. Rapporto tra le parti: Questi fatti si riferiscono al modo in cui le parti considerano il loro rapporto. Queste includono cose come benefici come l'assicurazione, presa di forza, ecc Se si dispone di questi, questa è un'indicazione sei un dipendente. Un contratto scritto può mostrare ciò che le parti intendono se il rapporto è altrimenti poco chiara. OK, quindi Diciamo che sono in effetti un imprenditore indipendente. Ora torniamo alla questione principale: W-2, 1099 o Corp-to-Corp W-2 Definizione dei dipendenti: sei un dipendente del broker scelto dal cliente. I suoi salari sono soggetti alle stesse ritenute fiscali come un normale impiegato. Più facile e più semplice opzione. Nessun bisogno di contabilità diversa presentando fogli di tempo. Alcuni benefici limitati possono essere disponibili. Limitata capacità di differire reddito se un piano 401 (k) il vantaggio non è disponibile. Deducibilità delle spese professionali non ancora rimborsati e dei premi di assicurazione medica sono molto limitate. Ottenere la copertura assicurativa sanitaria se non viene fornito può essere una sfida. Ogni pacchetto di benefici è probabile che sia meno generoso che se tu fossi un dipendente regolare del cliente. L'opzione più semplice: W-2 si sono fondamentalmente un dipendente del broker di terze parti assunto dal cliente, anche se qualsiasi pacchetto di benefici offerto è probabile che molto meno che se tu fossi un normale impiegato dell'azienda cliente. Di solito il cliente ha un head hunter, intermediario o altro servizio di terze parti che fungerà da intermediario tra voi e loro. Il suo cliente potrebbe preferire questa opzione perché riduce il rischio che voi o IRS verrà a loro più tardi e rivendicare eri davvero un employee. You riceverà salari dal broker con le tasse divertimenti o trattenute. Il broker probabilmente riceverà 15-35 sopra la tariffa oraria ea coprire le spese. Qualcosa da tenere a mente quando sei negoziare il tasso. Vantaggi forse. Alcuni broker vi fornirà opzioni di assicurazione medica e dentale, l'assicurazione sulla vita, Sezione 125 spesa flessibile e perfino piani 401 (k). I costi di tali vantaggi per voi sono molto più alti che se tu fossi un dipendente regolare del cliente. Se non c'è nessun 401 (k) piano, la vostra opzione solo piano di pensionamento è o un IRA tradizionale o Roth. Un modo per ridurre le tasse poci. La vostra capacità di dedurre le spese aziendali non ancora rimborsati è disponibile solo su importi superiori a 2 del reddito lordo rettificato (AGI). Medical detrazione spese, compresi i premi, è limitato a importi superiori a 7,5 di AGI. (Nota: eventuali premi pagati con dollari al lordo delle imposte, non sono ammissibili per la detrazione.) Si può essere in grado di rinviare un certo reddito contribuendo ad una tradizionale IRA che può contribuire a ridurre il AGI. 1099 autonomi Sole Titolare Definizione: una ditta individuale è un business senza personalità giuridica, che è di proprietà di un individuo. È la forma più semplice di organizzazione aziendale per iniziare e mantenere. L'azienda non ha esistenza a parte voi, il proprietario. Le sue passività sono i vostri debiti personali. L'Utente si impegna i rischi di business per tutti i beni posseduti, usati nel lavoro o di proprietà personale. Si include il reddito e le spese del business su schema C della vostra dichiarazione dei redditi propri. 1099 Pro: facile per iniziare. Facile di interrompere quando il contratto termina. Le perdite potrebbero essere utilizzati per compensare altri redditi (a limiti). Piccoli piani di pensionamento di lavoro offrono la possibilità di differire più reddito corrente di IRA tradizionali. Potreste essere ammessi a sostenere l'Detrazione Home Office. 1099 Contro: La responsabilità illimitata per il proprietario. Tutto il profitto è soggetto all'imposta lavoro autonomo, oltre all'imposta sul reddito. Più amministrazione e contabilità di opzione W-2. È necessario effettuare i pagamenti fiscali trimestrali stimati. La maggior parte delle aziende sono diffidenti nei confronti di andare 1099 ad un individuo. L'IRS può rivedere la vostra situazione dopo il fatto e decidere tu fossi veramente un dipendente e agguantare la società per le imposte sui salari schiena e sanzioni massicce. Pertanto, per limitare la loro esposizione, la maggior parte delle aziende preferiscono o W-2 o rapporti Corp-to-Corp. Avvio del lavoro autonomo Business Se si riesce a fare questo accordo con il vostro cliente non dovete fare nulla di speciale per iniziare, almeno per quanto riguarda l'IRS è interessato. Il tuo stato, contea o della città si può necessario per ottenere una licenza commerciale o fare un nome fittizio o DBA (Doing Business As) Statement. Youll bisogno di controllare con le agenzie governative locali per trovare i requisiti nella vostra zona. Potrebbe anche essere necessario per verificare la presenza di restrizioni zonizzazione. Controlla l'IRS Small Business sito per ulteriori informazioni di quanto si possa consumare. Un buon punto di partenza è la lista di lettura consigliata. soprattutto Guida fiscale per le piccole imprese. Un vantaggio è che si può iniziare subito è possibile depositare gli assegni direttamente nel tuo conto corrente personale. Anche se, se si può trovare un conto corrente senza costi renderà la vostra contabilità molto più facile se si dispone di un conto bancario separato per la vostra attività e pagare tutte le spese da questo account. È possibile tenere traccia dei tuoi libri in qualcosa di semplice come Quicken o MS-Money. Deposito le imposte sul reddito Per quanto riguarda le imposte vanno, si dovrebbe ricevere un 1099-MISC dal client che indica i pagamenti effettuati a voi per l'anno civile. Questo è ciò che la gente sta parlando si parla di andare 1099. Quello che realmente dire è sei un unico proprietario lavoratori autonomi e il client è richiesto dalla normativa IRS di segnalare gli importi che si paga sul modulo 1099-MISC. Essi riferiscono tale importo sia a voi e l'IRS. Si segnala il reddito e detrarre le spese che sono direttamente correlati al business su Schedule C. Il risultato netto della vostra azienda potrà fluire attraverso al 1040, la linea 12 e si pagherà l'imposta sul reddito netto al vostro aliquota marginale personale. L'IRS corrisponderà al reddito totale di segnalare sul vostro schema C al totale di tutti i 1099s che ricevi. Se i proventi rapporto l'IRS verrà a bussare alla ricerca di una buona spiegazione. Come un imprenditore, le spese di solito dont quantità di molto rispetto ai redditi maggior parte dei professionisti ricevono. Le spese sostenute per l'acquisto di libri, abbonamenti, quote di organizzazione professionale, l'educazione per mantenere e migliorare le vostre abilità, ecc sono tutti deducibili. Se avere una seconda linea telefonica dedicata per uso aziendale, è detrarre tutte le spese per quella linea. Tuttavia, se si dispone di una sola linea di terra a casa vostra, è possibile dedurre solo le tariffe per le chiamate specifiche che si possono identificare come connessi alle imprese. Il vostro cliente può richiedere di ottenere l'assicurazione di responsabilità aziendale e questi premi sono deducibili. Se assumete un contabile, i pagamenti a quella persona sono deducibili, troppo. Come sono gli eventuali importi si paga per avere il Schedule C, SE e moduli fiscali relativi preparati come parte del vostro ritorno personale. Vedere IRS Pubblicazione 535, spese aziendali per tutti i dettagli su che cosa è e che cosa non deducibili. Se avete l'acquisto di attrezzature sguardo nella elezione sezione 179, che consente di spesa nel corrente ammonta pagare per nuove apparecchiature utilizzate nel mondo degli affari. Ci sono alcune limitazioni, ma il suo solito vale la pena fare se potete. Vedere IRS Pubblicazione 946, Come a deprezzarsi proprietà. Capitolo 2, eleggendo il Deduzione sezione 179 per ulteriori informazioni. La detrazione Home Office Sembra che tutti quelli che si avvia un business vuole prendere la deduzione home office. Ci sono alcuni trucchi definite a cui fare attenzione con la deduzione home office. Il più grande è l'IRS stesso. Deducendo vostro ufficio a casa può aumentare le vostre probabilità di un audit. Inoltre, se si sceglie di svalutare il vostro ufficio casa, si può incorrere in tasse aggiuntive quando si vende la vostra casa. Date un'occhiata a IRS Pubblicazione 587, uso aziendale della vostra casa per tutti i dettagli pelosi della deduzione Home Office. Nota queste regole si applicano a tutte e tre le opzioni, W-2, 1099 e Corp-to-Corp. Il dettaglio più peloso di tutti è se si qualificano. Il test standard è: è necessario utilizzare una parte della vostra casa esclusivamente e regolarmente come centro di attività principale. è riservata esclusivamente solo che se si utilizza lo stesso spazio per pagare le bollette personali, chiamare tua madre per augurarle buon compleanno, o si raddoppia come una camera per gli ospiti. Youve appena soffiato la qualificazione e si può giocare la detrazione. È la deduzione Home Office vale la pena In primo luogo, si dispone di più moduli da compilare: Modulo 8829. il modulo per elencare l'home office spese Forma 4562. se svalutare la parte commerciale della vostra casa. Le principali spese della vostra casa sono suscettibili di essere l'interesse dei mutui e la tassa di proprietà. Si può dedurre solo che questa volta, quindi è necessario attribuire la parte di queste spese che si applicano alle parti personali e di business della casa. La parte personale va sul vostro schema A, come una parte del tuo deduzioni dettagliate parte commerciale va sul modulo 8829. (L'allocazione di solito è fatto su una base metratura.) Quindi, a meno che i deduzioni dettagliate sono limitati, non si ottengono alcuna imposta aggiuntiva vantaggio perché si può dedurre questi sul vostro inventario A ogni modo. Le altre cose che si possono detrarre, come l'assicurazione, Utilities hai assegnato tra il personale e aziendale troppo. Così dicono hai speso 1400 a casa proprietari di assicurazione e 3000 sui servizi (escluso telefono) e l'utilizzo di business della casa è 10. Che ti dà una deduzione di 440. Se siete nella tariffa 25 fiscale, questo è un totale di risparmio fiscale di 110 . Questo è dove la tua personalità entra in gioco. Personalmente, la 110 non è abbastanza per me per rischiare la bandiera rossa questo può sollevata quando l'IRS è alla ricerca di rendimenti a revisione contabile. Deprezzamento vostra Home Office Ora veniamo alla parte di ammortamento. Im non andando a fare un disertation qui su ciò che l'ammortamento viene ma è sufficiente dire che si è permesso di spesa nel corso della parte della vostra casa utilizzata per scopi commerciali. È necessario svalutare la casa per un periodo di 39 anni. Ecco una versione semplificata della formula emozionante utilizzata per calcolare la quota di ammortamento: (base della vostra casa - valore dei terreni al momento dell'acquisto) uso X affari 39 anni. Diciamo che iniziato la tua attività il 1 ° gennaio per semplificare il calcolo. È stata acquistata la casa per 250.000 e il valore del terreno era di 75.000 e la percentuale di uso aziendale è 10. siete alla ricerca a 449 spesa annua di ammortamento. (250.000 - 75.000) 10 39 Anche in questo caso, se sei nella fascia 25 tassa che equivale a 112 nel risparmio di imposta sul reddito. concessione Ill, questo è l'anno, ma anche con il 110 dall'esempio precedente 222 non è abbastanza per me di sfidare il destino, o l'IRS in ogni caso. Anche in questo caso il calcolo risale alla vostra personalità e avversione al rischio. OK, diciamo che si decide di andare avanti e di ammortizzare il vostro ufficio a casa per 10 anni, youve ammortizzati 4490 del valore della casa. Ora si decide di venderlo. Questo 4490 non è idoneo per l'esclusione 250.000 sulla vendita della vostra residenza principale e si deve pagare le tasse su tale importo quando si vende la casa. Quindi, a meno che non avete intenzione di vivere in casa fino a quando si muore, il deprezzamento detrazione ufficio a casa è davvero un differimento delle imposte. Se tu sei davvero sul lavoro autonomo, youll sapere che ogni deduzione sarà anche risparmiare sulle tasse di lavoro autonomo. Ebbene coprire questo in una sezione successiva. Il 889 Home Office deduzione nell'esempio precedente (440 per le utilities amplificatori di assicurazione e 449 per l'ammortamento), sarà anche risparmiare circa un altro 127 in lavoro autonomo tax. Ora sono stati fino a un totale di risparmio fiscale di 349 nell'anno in corso. Anche in questo caso è necessario prendere la propria personalità in considerazione per determinare se il risparmio fiscale (o differimento) valgono a voi. Pagare voi stessi prima e ridurre le tasse: pensionamento piani di risparmio Ci sono diversi modi per rinviare le imposte sul reddito corrente che hanno stringhe allegate. I più popolari sono i piani di risparmio previdenziale. Con risparmio di denaro in un piano di risparmio previdenziale ora, come un SEP-IRA o individuale 401 (k), è possibile ridurre il reddito imponibile per l'anno in corso. Congresso è stata l'aggiunta di e cambiando le norme in materia di piani di pensionamento esistenti cercando di aumentare il tasso di risparmio degli Stati Uniti. La buona notizia è che si può ottenere più bang per il dollaro come lavoratori autonomi che si può come un normale impiegato quando si tratta di ottenere i risparmi per la pensione per ridurre le tasse anni correnti. Per ottenere ulteriori informazioni, vedere IRS Pubblicazione 560, piani di pensionamento per le piccole aziende. In breve, le opzioni sono le tradizionali e Roth IRA, SEP-IRA, piani qualificati, e il nuovo Individual 401 (k). Ad esempio, il contributo massimo per l'individuo 401 (k) è 44.000 nel 2006 (soggetto a limitazioni di reddito). Che andrà lungo la via per ridurre il debito d'imposta. Assicuratevi di controllare i requisiti scadenze per la costituzione e il finanziamento del piano e le limitazioni sui prelievi prima di iniziare. Di solito ogni ritiro prima dell'anno si accende 59ampfrac12 sono soggetti a una penale del 10. Ogni piano ha regole diverse per le eccezioni alla regola 10 penalità. Il lavoro autonomo Tasse: La tassa Unexpected Questo è dove il lavoratore autonomo davvero perdere fuori sopra corporazioni. Qualsiasi profitto sul reddito da lavoro che si accumula nella vostra azienda è soggetta alle imposte di lavoro autonomo. Questo è vero per partenariati e LLCs, troppo. Solo le società non sono soggetti a tale imposta sui guadagni accumulati. Hanno la loro tassa sul accumuli in eccesso di cui preoccuparsi, ma di solito non interessa le piccole aziende. Prima di arrivare troppo lontano, proprio quello che sono le imposte di lavoro autonomo Lavoro autonomo fiscale (SE) è una sicurezza sociale e fiscale Medicare soprattutto per le persone che lavorano per se stessi. E 'simile alla sicurezza sociale e imposte Medicare trattenuto dalla paga della maggior parte dei salariati. Potrebbe non essere consapevoli del fatto che il datore di lavoro corrisponde ogni dollaro che viene trattenuto dal vostro W-2 stipendio per la sicurezza sociale e imposte Medicare. I dipendenti pagano 6.2 e 6.2 datori di lavoro pagano per un totale di 12,4 sulla prima 94.200 del salario (questo è il tappo di sicurezza sociale per il 2006) e 1,65 ciascuna per un totale di 2,9 sulla quantità rimanente per Medicare. Come un individuo autonomo, si arriva a pagare entrambe le metà, ma l'IRS ti dà un po 'di pausa e si può escludere la prima 7,65 reddito da lavoro. Plus you get another break because you can deduct half of your SE tax from your taxable income (Form 1040, Line 27). So many people go into business with no idea this tax is out there then come April they get slammed with the SE tax. Then the IRS will get them for interest and penalties because they didnt make any payments toward it throughout the year. It can be quite a shock Pay As You Go: Making Quarterly Esitmated Tax Payments Our tax system is a pay as you go system. Thats why taxes are withheld from your regular paycheck and the self-employed (and others) have to make estimated payments. Estimated taxes are used to pay taxes (including SE tax) on income not subject to withholding. You generally have to make estimated tax payments if you expect to owe taxes, including self-employment tax, of 1,000 or more when you file your return to avoid an underpayment penalty. The tricky part is you have to make your quarterly payments even though you may not know exactly what your income, and therefore your taxes, will be. Thats why theyre called estimated taxes, but still its a source of stress and confusion for many. Estimated tax payments are due on April 15th, June 15th, September 15th and January 15th. Other things to keep in mind Fringe Benefits As a self-employed individual, you will receive no benefits. This can be a lot more important for families than individuals. With the cost of health insurance rising for everyone, this benefit alone is enough for some people to prefer regular employment with full benefits. If you had insurance with a previous employer, look into continuing coverage with a COBRA plan. Failing that, you should be able to get an individual policy under the HIPAA laws. thats the health insurance portability legislation that went into affect several years ago. It can help you get at least some kind of insurance. For the self-employed health insurance premiums are deducted on the front of your 1040. Thats good news because you arent subject to the 7.5 AGI limit for itemized medical deductions. But its bad news too because these expenses dont reduce your SE taxes. If youre planning on a major purchase you may have more difficulty qualifying for a loan. Banks like to see the regular income of a W-2 or pay stub. If you want to get a home loan youll probably have to provide the two previous years tax returns, financial statements, letters regarding the state of your business, etc. Its generally takes little longer to get a loan and you may not get as good an interest rate. It is possible to get a loan, all things being equal, but it can be a pain and a bit stressful. (This can apply to all small business owners regardless of how their business is organized.) Corp-to-Corp Definition: Corp-to-Corp means that your client, a corporation, pays your business, which is organized as a corportation, for the services rendered by you. Your client may prefer this as it protects them from the same risks regarding the employer-employee relationship discussed in the W-2 option above. Pros amp Cons apply to S-Corps: only an S-Corp can avoid the 35 Personal Services Corporation (PSC) flat tax. Corp-to-Corp Pros: No self-employment tax. Using small business retirement plans, you can defer tax on a larger percentage of income. Double taxation of earnings is avoided as compared to regular corporations. Corp-to-Corp Cons: Most complicated option. Much more bookkeeping and tax reporting required. More difficult to organize and dissolve. Some states have a minimum tax you will have pay regardless of profitability. You must receive at least some salary from the corporation, which means the corporation is subject to payroll taxes and filing. S-Corp shareholders pay tax on undistributed profits. If you dont make the S-Corp election you can get stuck with the 35 Personal Services Corporation (PSC) flat tax. The biggest draw back of setting up your own corporation is the extra time, yours or someone elses, required to set up and maintain the records of your corporation and all the required tax filings. If you like this kind of stuff, its not a big deal. If you hate doing this kind of stuff you should probably hire someone else to do it for you. Or reconsider the W-2 option above. Incorporating your Business First a caveat. When you incorporate it has to be in a particular state. Every state has different rules so you should check with the Secretary of State, Department of Corporations, or other equivalent governmental agency in your state. Each state has different rules and tax regulations. For instance, if you are doing business in California, you must pay and file taxes in California, even if you are incorporated in another state. California has an 800 minimum tax requirements so your corporation will end up paying taxes each year it does business in California regardless of its profitability. You need to find out the rules in your state before incorporating your business. There are several services that will do all the paperwork of incorporating your business. There are also several software programs that will walk you through the process. It isnt too difficult but it is a little time consuming. Remember each state is different. Separate Entities: You Are Not Your Corporation Once you incorporate, you and your business are two entirely different and separate legal entities. This protect you from personal responsibility for liabilities incurred by the corporation. You should treat transactions between you and your corporation the same as you would any other business. You wouldnt go pulling the money out of another business cash drawer, so dont do that with your company. At least not without proper documentation and record keeping. Record Keeping As a corporation you will not receive a lot of the tax documents you do as an individual. You wont receive a 1099 from your client. You have to keep track of all this. You will need to invoice your client on a periodic basis. Make sure they are paying you in a timely manner. As a corporation, be prepared to wait 45-60 days to receive payment on your invoices, especially the first one. You will have to get a separate checking account for your business. Your bank will not let you deposit checks to your business into your personal account. The IRS requires you to keep written records of your business. Make sure you keep receipts associate with each payment. Avoid making checks to Cash or paying non-business expenses form your business checking account. If you personally pay for valid business expenses. Reimburse yourself, just as if you were requesting a reimbursement from an employer, providing valid receipts for each item being reimbursed. So if you cant just take money when ever you want, how do you get money out of your corporation The business writes you a paycheck Payroll: Things are starting to get a little complicated. If you incorporate your business, you are an employee of the corporation and you will need to pay yourself a salary. This is true even if you are the only shareholder of the company. Therefore, you will need to set your up your corporation as an employer with the IRS, pay federal, and potentially state, payroll taxes, make timely payroll tax deposits and file quarterly and annual reports with the IRS, and possibly state employment department. For most people this is quite a headache. Interest and penalties on late deposits and filing are quite onerous. This is one item you dont want to let slide. If you have the cash available, its easiest to make the payroll tax deposits when you deposit your paycheck. You can avoid most of these headaches by hiring a payroll service like ADP or Paychex. Intuits QuickBooks accounting program also offers an integrated payroll service. You will also need to know some of the rules about what things are subject payroll and income tax and which are not. For example, if your company pays health insurance premiums on your behalf, those premiums are subject to income tax withholding, but not social security and Medicare withholding. In addition, this amount is included in the Officers wages portion of the corporations tax return, not the employee benefits line. You can deduct the amount paid for your health insurance on line 29 on your individual Form 1040 (this assumes you own more than 2 of the shares and your corporation is indeed an S-Corporation). With just this one example, you can see how convoluted things start to get. It isnt impossible: but it can be confusing and should give you an idea of how much youll need to keep track of as a corporation. Payroll Taxes: How Many Can You Name If youre doing a strict cost-benefit analysis to make your determination you need to know about payroll taxes. Youre probably already familiar with a lot of them if youve ever received a paycheck but heres an overview from the employers perspective. Social Security and Medicare Youre probably familiar with these. For 2006, an employer is required to withhold from employee wages 6.2 of earnings up to 94,200 for social security tax (AKA FICA) and 1.45 on all earnings for Medicare tax. As mentioned above, employers must match this amount. If you pay yourself a wage of 100,000, you will pay 5840 in social security tax plus 1,450 in Medicare tax for a total of 7290. Your corporation will pay another 7290 in employer taxes. So for 100,000 in wages the total FICA (AKA social security and Medicare) tax is 14,580. You have to pay these taxes, along with any federal income tax withheld, on at least a monthly basis through EFTPS. Electronic Federal Tax Payment System. You report these payments and payroll tax liability quarterly on Form 941. Federal Unemployment Tax This is another tax most people dont realize employers pay. The federal unemployment tax is part of the federal and state program under the Federal Unemployment Tax Act (FUTA) that pays unemployment compensation to workers who lose their jobs. You report and pay FUTA tax separately form social security and Medicare taxes and withheld income tax. Employees do not pay this tax or have it withheld from their pay. The tax is 6.2 of the first 7,000 of wages per employee. You can get a credit for state unemployment taxes you pay that brings the rate down to 0.8. So if youre the only employee thats 56. You report this annually on Form 940-EZ as you should be able to qualify for the simplified form. State Taxes Again, every state is different. You will likely have an unemployment insurance and potentially other taxes the employer pays. In California, there is State Short-Term Disability insurance (SDI) the employee pays that you must withhold and remit to the state. Check with your states employment department. The IRS provides links to the various state websites here. While youre at your state site, look for or ask about other requirements imposed on employers, like workers compensation insurance. Also ask about exemptions for owners. In California, corporate shareholders can get an exemption for certain payroll taxes and workers compensation on themselves. More forms to fill out, but at least you only have to do it once. Filing Income Taxes for You and Your Corporation There are basically two kinds of corporations as far as income taxes are concern: C-Corporations and S-Corporations. C-Corporations file a separate tax return and pay taxes at a different rate structure than individuals. The marginal tax rates range from 15 to 38. Personal Services Corporations (PSC) pay a flat tax of 35. S-Corporations are corporations with less than 100 shareholder and a calendar tax year that make an election to be treated as an S-Corporation on Form 2553. Income and expenses are passed on to shareholders. Shareholders pay taxes at their personal rates for their share of the S-Corporations taxable income. For the most part, the S-Corporation does not pay federal income taxes directly. Personal Services Corporation and the Flat Tax The only reason we care about any of this is because of the Personal Services Corporations (PSC) classification. Most people arent too thrilled with the idea of paying a flat 35 income tax so want to avoid the being a PCS. A PSC is a corporation with a majority of its income from personal services provided by employee-owners. Personal services are defined as, among other things, consulting and engineering. By definition, an S-Corporation is never a PSC. Additionally, there are other regulations that by definition dont apply to S-Corporations that simplify matters. Because of the PSC gotcha, all the information in this page assumes your corporation qualifies to be an S-Corp and makes the election in a timely manner on Form 2553. instructions here. S-Corporation Tax Reporting: Information Only S-Corporations report their income and expenses on Form 1120S. (instructions here). The rules for what is income and what are deductible expense and what are not, including the home office deduction. is pretty much the same as the rules for other businesses. See IRS Publication 535, Business Expenses for all the details. The thing that is sometimes tricky for people to understand is that the S-Coropration does not directly pay any income tax (there are exceptions but they probably wont apply). Instead, the S-Corportation reports its taxable income to the shareholders on a Schedule K-1. (instructions here). Each shareholder is required to report the K-1 amounts on their personal return. This pretty much precludes doing your return by hand (although Im not sure if anyone even does that anymore). Getting each amount from the K-1 to the appropriate location in your personal return is pretty tricky. If you use tax preparation software like Turbo Tax or Tax Cut, its pretty straight forward as the software handles the details for you. What this means is you will end up paying income tax at your personal tax rate on the yearly profit of the company irrespective of any distributions paid to you. So if your S-Corp has profits of 200,000 you are going to have to pay taxes at your personal rate. The good news is, subject to certain limits, if your corporation has tax losses, you can use those loses to offset other taxable income on your personal return. More Ways to Save: Retirement Savings Plans for Corporations As a corporation, you have more retirement plan options than a self-employed individual. The most popular plans are available to both the self-employed and corporations. Some plans like a regular 401(k) is likely too expensive and administratively heavy to recommend to a small business. The contribution limits for the self-employed and corporations are different for each plan. However between salary reductions and profit-sharing contributions, corporations are able to defer as much, and sometimes more, income than the self-employed. You can significantly reduce your taxable income by maximizing retirement plan contributions. To get more information see IRS Publication 560, Retirement Plans for Small Businesses. Estimated Tax Payments for You and Your S-Corp Technically, you should make estimated tax payments on the estimated taxable income of your S-Corporation that will flow to your personal return. However, by increasing the federal (and state) income tax withholdings from your salary, you can compensate for the anticipated additional income from your S-Corp and avoid making estimated tax payments. Take care here and review this as needed. You can change your payroll withholdings at any time to make adjustments for changes in your anticipated income. Lets Work Through Four Example Scenarios Is your head spinning yet Mine is and I know whats going on here. ) Perhaps an example or two is in order. Lets take a look at the following scenarios and see how just the numbers come out. Scenario 1: Josephine Baker - The Gorey Details Josephine Baker is a software engineer that is about to take her first contract. Shes already checked that she qualifies to be considered an independent contractor and is trying to decide how to organize her business. She is single, owns her own condo, has no kids and will be working out of her home office. The client has offered her 80hr as a W-2 employee through their broker (no benefits) or 100hr as 1099 or Corp-to-Corp. She expects to work 2000 hours for the year to allow some time off. Lets assume here expenses will be pretty much the same for all three options except she will have bookkeeping and tax preparation fees for the 1099 and Corp-to-Corp options. A detailed breakdown of the calculations is included as an attachment to this page. Note this example only accounts for federal taxes as the situation is different for each state. What are the tax implications for each option Take a look at the total taxes liability including income, self employment and payroll taxes: tabletheme W-2 1099 S-Corp Income Tax 34,617 30,598 29,929 PayrollSE Tax 8,160 16,422 14,580 Total Taxes Paid 42,777 47,202 44,509 At first glance you may say that the W-2 option is the best because it yields the lowest taxes. But hidden in the details is the fact that in both the 1099 and S-Corp options Josie has 44,000 socked away for her retirement but only 4,000 with the W-2 option. In addition, because of limitations she was unable to deduct any of her legitimate business expenses in the W-2 example. But she also had very few complications in preparing her return and she had little or no record keeping to deal with. You can see that the 1099 option ends up paying quite a bit in SE taxes. Imagine if you hadnt planned for that at the beginning of the year That would be quite the shock The point is the 1099 business model makes a lot more sense if you have more legitimate expenses to reduce the SE tax than Josie does. Notice the income tax is actually the lowest with the 1099 option. The SE tax is the killer. With this option Josie does have 44,000 in retirement savings. The S-Corp option seems to be the best solution on paper. The taxes paid include both the employer and employee portion of the payroll tax. Its only about 2,000 more compared to the W-2 option but Josie has an additional 40,000 tuck away for retirement. She thinks she can do all the bookkeeping and payroll reporting her self but has budgeted an extra 600 for accounting services. Josie decides to go with the S-Corp option . Shes single and lives alone so she doesnt have a lot of other demands on her time. She organized, enjoys learning new things and isnt too intimidated by all the legalese in the IRS publications. Josies excited about getting her new S-Corp up amp running and starting her new contract Scenario 2: Josephine Baker - Short Term Contract Lets use the same details as the Scenario 1. However in this scenario Josie is going to be going to graduate school in the fall and wants take a contract for the summer. This will be her only income for the year. She lives and works in California which has an 800 minium tax for S-Corporations. Establishing and then dissolving her corporation will be a big hassle and time consuming. Even though she could save quite a hunk in taxes, Josie doesnt think it seems worth it to create an S-Corp for the short duration of the contract. Since she can save quite a bit more tax deferred as a self-employed sole proprietor than as an employee, Josie opts for the 1099 option . Josie knows she can use her SEP-IRA tax deferred savings next year to help pay for her graduate school tuition without paying a penalty. Scenario 3: Joe Snow - Loves Fun, Hates Paperwork Joe Snow is easily board and he hits the slopes winter and summer. Between snow boarding and mountain biking hes always outside. Except when he working at his computer thrashing out code. Joe absolutely abhors paperwork. He would much rather be out having a good time. But he likes learning new things and enjoys changing jobs frequently. Hes a consultant and loves it. He goes with the W-2 option because he knows it would be a disaster if he tried to do all that tax stuff and record keeping himself. Hes too busy having fun Scenario 4: Sam Adams - The Need for Benefits Sam Adams has been offered a job at Pre-IPO Company. They are willing to bring him on as a consultant for a specific project or hire him as a regular employee with full benefits and a reasonablly good stock option plan. Sam has a wife, 2.3 kids, a mortgage and a dog. His wife is pregnant and his youngest son has juvenille diabetes. This means getting and keeping good health insurance for his family is paramount. Hes tried to get an individual insurance plan for his family before and has been denied because of his sons pre-existing condition. The benefits Pre-IPO Company offers its employees are much better than Sam could ever get on his own. Therefore Sam opts for the benefits and the stability of regular employment and will become a salaried, full-time employee of Pre-IPO Company. The Choice is Yours None of the examples above will match your exact situation, but it does give you an idea of both the quantitative and qualitative trade-offs associated with choosing your business structure as an independent contractor. Remember, keep your personality and life style in mind as youre balancing these trade-offs. The hair you save may be your own. Good Luck Feel free to contact me if you have any suggestions, questions or comments. This is a complicated topic and Ive tried to make things a simple as possible and still be complete. If there are any points that you feel have been left out or need clarifying, please let me know and Ill update this document. Submitted by Venksv on Tue, 2010-07-13 05:29. Hi Linda, Thanks a million for all this information. Makes things a lot easier for people who are just getting started. I have a couple of questions Im hoping you can answer: 1. What is the fundamental difference between an S-Corp and an LLC taxed as an S-Corp Is it just the cost to setupdissolve 2. Ive always been an employee and am in fact consulting on W2 right now. Im contemplating going Corp-to-Corp as there seems to be more contracting rather than FT opps. Question: Does it make sense to go Corp-to-Corp short term (for eg 2-3 yrs) or am I better off on W2 Submitted by Anonymous (not verified) on Tue, 2010-06-29 17:32. Need help to understand this issue: I am a person because the type of work I do, I work as a contract individual that it takes me from state to state during the year. I am usually contract by another company whish plays the roll as a mediator with the client. Need to know what is the different between a income brake and per dime ex. hourly rate: 30.00hr whish only 10.00hr is taxed, the 20.00 dollars is giving to the contract individual as a income brake, Question: Is this consider per dime and if it is for how long is it, the reason I am asking this question is because, correct me if I wrong after a period of one year or less in accordance with the IRS you need to star paying taxes in the 20.00 that early I did not get taxed for because I work out of my state whish I am a resident. Noted: Example: This contract is as followed Rate: 28.00 taxes on 9.00 the 19.00 is non-taxable Overtime: 42.00 taxes on 23.00 the 19.00 is non-taxable My question: What is the difference between not paying taxes in a portion of your wages and per dime and for How long it is allowed Note the contract may extend longer than a year. Submitted by MS (not verified) on Fri, 2010-06-11 08:57. Linda: lots of great information here. Id like more information, greater clarity about what you said in the W-2 Option section: You are an employee of the broker selected by your client. Your wages are subject to the same tax withholdings as a regular employee. Your explanation made a lot of sense but if I understand it correctly, it assumes the independent contractor is being hired though a broker (temp agency or the such). In my case I am the sole proprietor of my LLC. Can I be employed by my own LLC (which for tax purposes, I file as an S-corp) and have a W-2 Context: one of my clients is requiring that my company pays me as a W-2 (to avoid the risk of being found using independent contractors that should really be employees) but my CPA says IRS rules forbid me from doing so. Is this right Is there a way to satisfy my client without me being a W2 employee of my own LLC Id appreciate your help. Submitted by Oleg (not verified) on Tue, 2010-06-01 15:21. I recently was offered a consulting gig as an independent subbing for a consulting firm. this is for 4-8 weeks and a follow on 4-8 weeks if renewed. I provided an houry rate to the consulting company but now they have asked me for an all inclusive per hr rate on Corp 2 Corp. I am not currently set up as a Corp - so how do I determine this thanks Submitted by epm consulting (not verified) on Wed, 2010-05-19 02:46. This is area the self-employed absolutely lose out over corporations. Any accumulation on becoming assets that accumulates in your business is accountable to self-employment taxes. Submitted by Anonymous (not verified) on Wed, 2010-05-12 22:06. I have a marketing consulting firm. It is an LLC. I have been consulting as a 1099 for clients for three years. Recently I started hiring other consultants for my client through my business. I have a new client who I really want to work for, but they can only bring me on as a W2. So for the rest of the year I will have W2 income from the new client at the same time my consulting firm will be bringing in 1099 income from my extended consultants at my old client. Is this ok Is it normal to have 1099 income concurent with W2 income Does having the W2 income limit my ability to write off my expenses from my self employed business Submitted by Sam (not verified) on Thu, 2010-04-15 11:50. Thank you Linda for such a great blog and information. Really appreciate it. One quick question, I am one person S-corp and wanted to find out can the corp deduct the minimum CA tax (800) paid in 2008 as part of 2009 expenses If yes, under what expense category would it be Thank you so much. Submitted by Dianne (not verified) on Mon, 2010-03-22 20:06. I am in the process of setting up my own buiness. My reasons for doing this are: to keep business and personal finances separate and to advertise my name for professional purposes. I am a a license dHealth amp Life Inurance agent and get paid by carriers on a a commission basis only. If I set up a C-Corp but have no profits, can I have my commissions direct deposited into my business account and just pay personal income tax. sice my biz is not profiting Please advise. Grazie. Dianne 732-267-8239 Submitted by Anonymous (not verified) on Thu, 2010-02-04 04:53. A very thoughtful way to present info on a topic that may folks are likely to get (new guys growing up :) Typically this info is worthy of a pay but the least I could do is say a sincere Thank You. Submitted by Anonymous (not verified) on Sat, 2010-01-30 11:07. Such a great article with tonns of valuable info. I would like to ask for your advice. My tax accountant suggested me to go for Corp-to-Corp. Currently Im a full time employee and my W2 is 106K. Im a consultant, and travel a lot, with a lot of expenses. My accountant said that if I able to convince and negotiate my salary with this company and move from W2 to Corp-to-Corp, I should ask at least 120-125K on Corp-to-Corp basis, because company will save on medical insurance that theyre paying (in addition for 500 monthly deduction from my paychecks), several federal, state and unemployment taxes. Is there a certain formula on going from W2 to Corp-to-Corp and figure out the approximate hourly rate or annual salary Thank you. Submitted by Anonymous (not verified) on Fri, 2010-03-26 16:43. What I usually do is add 10 - 15 additional to your hourly rate when moving from W-2 to 1099. So at 106K your hrly rate comes to 106K2040 52hr (approx) Now add 10 - 15 57 - 60hr Please note that the 10 - 15 is the costs saved by the company if you go on 1099 -7.65 of employers side Social security and Medicare taxes (which you have to pay with your tax return - A part of workers comp insurance (please note you have get your own Business General liability insurance) - Health Insurance expense (you would have to get your own health insurance) - Other additional minor payroll processing time and costs Hope this helps. Submitted by RK (not verified) on Thu, 2009-12-17 09:49. Hi, How do I calculate my Ratehour for 1099 based on the following situation. I am an US Citizen and the client is in Regina Canada. Client will pay me in Canadian dollars as 1099. It is short term project for 6-8 Weeks and my equivalent rate in US for w-2 is 115hr. How much should i quote in Canadian dollars (to include all expenses and SE taxes) to make it equivalent to 115 UShour on W-2 What would be issues if any if I go on 1099 in this scenario. Grazie in anticipo. Submitted by betsson (not verified) on Mon, 2010-07-05 02:37. Grazie per l'informazione. Submitted by Anonymous (not verified) on Tue, 2009-12-15 13:09. Great article I have two questions here. My employer recently laid me off and now has me working for them as a 1099 contractor, so now they dont pay benefits or expenses anymore. I work from home but basically do similar things (software-related) to what I was doing as an employee. I currently dont have contract work with any other companies. From the IRSs standpoint, am I really supposed to be considered a w-2 contractor, or is it up to the employer Secondly, I moved to Canada this year, although the company is U. S. and Im a U. S. citizen but a Canadian resident. So how does that affect whether I should incorporate as an S-corp, how to go about it, and what my tax responsibilities are Submitted by Chanda (not verified) on Mon, 2009-09-14 11:30. I just got married and my husband and I just started a company formed as an LLC and submitting paperwork (maybe) to form S Corp. I am employed fulltime with another company and my husband has been contracted to do some work in his field under the business name and on 1099. Basically we formed the LLC hoping to write off a lot of his expenses for tax benefits. I added both our names to the company but he is really the one who is employed by the company I basically am doing the paperwork. First of all is it smart to have added my name to the company because any money that he gives me will be for household expenses and not salary. He will receive of course salary because this is his job. The assignment is only temporary 6 weeks but we hope to contract out for more work in the future. At this point I dont know whether to resolve the company and let him receive 1099 under his name or work under our corporate entity. Also I might mention that he receives per diem as well. HELP Submitted by Anonymous on Wed, 2009-08-26 13:32. I have an S-Corp and things have been tough. Is there a way for the S-Corp to pay me a salary (as usual) without revenues this year Where can I find more info (IRS) Would there be any restrictions on Pension contributions So. interesting point. I have W2 wages from JAN to JULY. On August 1 is when this new opportunity kicks in. Does the earnings from the W2 work modify the value of estimated taxes if I were to finish the year as 1099 And yes, it does help, more than a little :) :0 :p Not sure if my question directly fits in-line with this article, but I need some advice: I have an offer from a direct vendor say company-A of a Client at 50 on W2 (without benefits). As the company-A has very crappy health insurance (temp workers limited plan), I have two options - 1) Get 50 on W2 hourly (non-benefited) from Company-A and buy my own private health insurance. 2) Introduce another company Company-B in-between so Company-A will pay Company-B (as C2C) and I will be on payroll of Company-B. I would do it so I can participate in Company-Bs better health insurance. Company-A is ready to give 55 for C2C. Is this the right number Online search showed that for C2C, many are being offered between 15 - 20 over W2 rates. How much should Company-A give on C2C so they keep the same margin they were keeping when they give me 50 on W2. Assuming Company-B is owned by my relative (it is), how much should he offer me on his W2 (without benefits) (I know any regular company will keep atleast 2-5 as their service charge). Basically I am trying to find out if there is any (tax) leakage when I introduce one more module in between. One other advantage of introducing Company-B is, since its owned by my relative, he may be able to pay me in some tax-friendly way. Submitted by Anonymous (not verified) on Wed, 2009-04-29 07:52. First of all thank you for the information. I definatly have a lot to think about. My situation is this: I work in an insurance agency in Virginia. I get paid on a 1099, but work in the office and receive a monthly salary. I do not have any deductible business expenses because everything is owned by the principle agent. SE taxes are eating my salary up and I am having difficulty making quarterly tax payments. For all intensive purposes I am an employee but can not get paid as a W2 worker. Would it be benificial for me to incorporate and pay my own salary Submitted by Linda Coleman on Thu, 2009-04-30 22:02. Are you paying for health insurance premiums amp making retirement plan contributions Thats the most obvious place I can see where you could be saving on the SE tax. Both of those would not be subject the FICA tax (the equivalent of the 15.3 SE tax). If you dont have either of these expenses right now, youre not likely to get a whole lot of benefit by incorporating. And remember you would have all the payroll stuff to deal with as well. I would consider making your tax deposits more frequently than quarterly. Why not make a payment each time you get paid. If you know youre going to get paid on the 1st of every month, you can schedule tax payments to be made on line (for free via EFTPS on, say, the 2nd. You can schedule payments in advance. You could set up the payments today amp not have to remember to set the funds aside or pay in quarterly installments. Those quarterly dates are the deadlines. Nothing says you cant pay early andor often if it works better for you. Hope this helps. L:) Submitted by Anonymous (not verified) on Fri, 2009-04-17 08:55. I am a SCorp owner currently receiving no salary and was wondering how I should pay my medical premiums. Are there any tax benefits to paying my medical premiums personally or should I pay them through the company Submitted by Linda Coleman on Thu, 2009-04-30 22:09. If you pay the premiums out of pocket, you can only deduct them on the Schedule A with the 7.5 limitation. If the S Corp pays or reimburses you for the premiums it is not deductible by the S Corp unless is includes the value of the premium in Box 1 of your W-2 wages. Note that the premiums are not subject to any other federal employment taxes. Once you add the value of the premiums in your gross wages, you can deduct the same amount as an adjustment to gross income. The net effect is the company deducts the value of the premiums as wages. You have income amp deduction of the same amount so you end up fully deducting the premiums. (This assumes you or your spouse are not covered by another employers subsidized health plan). Also, once youve added the value of the premiums to your gross wages, that increased the maximum of any retirement plan contribution limit because the limits are all tied to your salary. Plus the increase in wages helps with the whole reasonable salary that is required for S shareholderofficers. Hope this helps L:) Submitted by Fast Loans (not verified) on Wed, 2009-03-25 23:39. I need to make 250.00 to be able to collect on my second claim of unemployment. I live in an area with high unemployment and no one once to higher. I have a friend that has asked me to work for the month of Dec. to help out in their meat business. Some brief input about my business. I will raise money from private investors, that money will be combined in a pool, and then the company will make real estate investments with those funds. I would prefer their investment be in the overall company rather than individual investments or projects. Submitted by Anonymous (not verified) on Sun, 2009-03-08 17:20. Great Site, and I am glad I found it I employed a firm to find me a perm position. The client decided to offer me a one month temp position to allow both them and me to take a look see, before offeringaccepting the position. The client decided to treat me as a contractor during this period, allowing me to fly home at the end of each work week. The client has offered to pay airfare and lodging, as they are in another city. The firm that found the position was told by me, that I would not be interested in working as a 1099. I wanted to be employed on a W-2 option, however, the firm has drawn up a work order contract, I would be contract as a W-2, but the wording reads like a 1099. There are no benefits, and the wording describing payment, states the firm would not be responsible for any omissions, or negligence on my part. And that I would be liable for claims of the client up to 1,000,000. The work order further states, that the firm would deduct all sales and like taxes from any payments to me. I would be paid based on an hourly rate, submitted on a bi-weekly basis, and they have up to 14 days to pay. The work order further states I would not be able to work for anyone else, and only under their exclusive directionn. This does not seem like a W-2 status to me, and how would their IRS see this situation, where the client, which could end up being my employer be seen by the IRS, since they are paying for my airline directly during this time period Submitted by Jennifer (not verified) on Sat, 2009-03-07 12:16. What an informative site My question is this: I work for an employer full time and recieve a W-2. This job provides zero retirement benefits-no 401K or anything. I have recently begun doing some consulting work on the side in which I recieve a 1099 form. I would love to be able to contribute as much of this income (approx 15K) as I can to a Sep IRA but dont know if I can do that and contribute to an IRA-which until now is my only retirement savings vehicle. How would I find this information out I spent hours on the phone with the IRS last year and just gave up. I seem to fall into some unknown gray area. Id appreciate any input. Submitted by dansat (not verified) on Mon, 2009-04-27 11:08. I have a unique tax situation that benefits from using the paper losses from my real estate to offset my regular income. As As my RE equity increases, my debt decreases. At the point I desire to stop working the income from the property will take over for the loss of job income. Maximizing the retirement plans is a way for me to help minimize the tax liability I would have from the income I currently enjoy now and 10 years into the future. diabetThe Schedule K-1 Form Explained Oct 2, 2015 at 8:21AM If youve ever invested in a business that uses one of several different types of legal structures, such as partnership, C corporation, or LLC, or if youre the beneficiary of a trust or an estate, then youve probably received a Schedule K-1 in the mail during tax season, or may get one next year. MLPs and LLCs are often able to pass more income on to investors because they dont pay corporate income taxes, it comes at the cost of more complexity and potential tax implications. Lets take a closer look at the Schedule K-1 form, the implications for you, and what you must do with it. The pros and cons of trusts, partnerships, and S corps MLPs and LLCs can be a great income investments, since these organizational structures dont pay income tax but pass that burden along to investors. The same goes for some trust structures. In other words, because these entities dont pay corporate taxes, the distributions paid to investors may be treated differently than dividends paid by corporations. A typical corporations regular dividend is taxed as long-term capital gains, while much of the income paid and shown on a Schedule K-1 can be classified as regular income. That means its taxed at your effective income-tax rate, which is often much higher than the 15 or 20 long-term capital gains rate for regular dividends. In summary, a Schedule K-1 issuing entity may be able to pass more income along to you, the investor, but you may end up giving more of it back in taxes than if youd received regular dividends from a corporation. It really boils down to your tax rate, and how much more income the LLC, MLP, or trust is able to pay. Different Schedule K-1 forms, and what theyre for There are three Schedule K-1 forms. The Form 1041 is for beneficiaries of an estate or trust: Form 1065 is for partners in a master limited partnership, or LLC: Form 1120S is for S corporations: These Schedule K-1 forms are a lot like a 1099 or W2, in that its something youll receive from the trust, estate, LLC, S corp. or partnership, breaking down the income paid to you, into the various categories under which that income falls. This is where the tax complexity comes in, because some categories of income may be taxed as capital gains, while others as regular income, and you want to be sure you pay the appropriate tax rate. After all, while you dont want to pay the higher regular income rate if you can pay the lower capital gains rate, you also dont want to get on the wrong side of the IRS and report the income incorrectly. There are differences than a W2 or 1099 as well. If youre getting a Schedule K-1 form from an entity you partly own, you may also be able to claim a share of the losses, deductions, and credits, as well as your share of the income. What you need to do with a Schedule K-1 Just like any other income or tax document you get before tax season, you need to report it when you file your taxes, and for two reasons: Its taxable income. Its already been reported to the IRS by the entity that paid you, and theyll notice if you omit it when you file taxes. Its highly advisable that you either go to a tax professional, or at least use reputable tax-filing software if youre getting any of these Schedule K-1 forms. Not only will this simplify the process, but the cost to do so is well worth it, just in the time youll save versus trying to do it by hand. This is especially true if you have multiple Schedule K-1 forms. Additionally, its worth noting that, even if you receive a Schedule K-1 for an investment in an IRA or 401(k), dont ignore it You may still be required to pay tax on distributions received inside a retirement account from an MLP, LLC or S-Corp. For this reason, its often best to avoid these kinds of investments in a retirement account. Its about the big picture If you get a Schedule K-1 because of a windfall such as an inheritance from an estate or as beneficiary of a trust, its just the way it is. But if youre receiving them due to investments in LLCs, partnerships, or a C corp, you should look at the bigger picture. Those entities are able to pay you more income because of their legal structures, but youll probably pay more tax on your end. In some cases, youll also get a share of the losses, deductions, and credits, as well. In other words, there are numerous potential benefits to these kinds of structures. There are trade-offs, too. Youll have more complex -- and potentially more costly -- tax preparation each year. If youre only getting a small amount of income because of a minimal investment in a few shares of an MLP or LLC, it may not be worth it. But if its a major source of income, such as being co-owner of your business, then its obviously a different situation entirely. Whether the income you get from these investments is worth the cost and headache is something youll have to determine based on your situation. Prova uno qualsiasi dei nostri servizi di newsletter Foolish gratuitamente per 30 giorni. Noi Fools potrebbe non tutti tenere le stesse opinioni, ma tutti noi crediamo che considerando una vasta gamma di intuizioni ci rende migliori investitori. La Motley Fool ha una politica di divulgazione.

No comments:

Post a Comment